ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ιατρικές εξετάσεις στο Πνευμονολογικό Ιατρείο του δήμου Θεσσαλονίκης

giatroi ampelokipoi121017Στα Δημοτικά Ιατρεία του Δήμου Θεσσαλονίκης , πραγματοποιήθηκε με επιτυχία την Πέμπτη 13-12-2019 η Δωρεάν ιατρική εξέταση από τον εθελοντή ιατρό Πνευμονιολόγο, πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Θεσσαλονίκης Dr. Τσαβλή Δρόσο.

Το γιαούρτι σύμμαχος κατά του διαβήτη τύπου 2

γιαουρτι

Στον αγώνα κατά του διαβήτη, το γιαούρτι είναι στο πλευρό σας. Βάλτε ένα γιαούρτι κάθε μέρα στη διατροφή σας και θα μειώσετε κατά 28% τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2 σε σχέση με το αν δεν τρώγατε καθόλου γιαούρτι.

Αυτό είναι το συμπέρασμα μια μελέτης ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ η οποία δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό Diabetologia. Στην έρευνα συμμετείχαν 4.255 εθελοντές, οι 753 εκ των οποίων εκδήλωσαν διαβήτη τύπου 2 κατά τη διάρκεια μιας 11αετούς περιόδου παρακολούθησης.

Το κόψιμο του τσιγάρου βελτιώνει τον ύπνο

τσιγαρο

Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν άλλον έναν λόγο για να κόψει κανείς το κάπνισμα: θα κοιμάται καλύτερα.

Είναι η πρώτη μελέτη που εξέτασε συστηματικά τη σχέση του τσιγάρου με τον ύπνο και το κεντρικό μήνυμα είναι ότι οι μη καπνιστές κοιμούνται περισσότερο και καλύτερα από τους καπνιστές.

Μεταξύ άλλων, η έρευνα διαπίστωσε ότι για κάθε τσιγάρο που καπνίζει κανείς μέσα στη μέρα, η διάρκεια του βραδινού ύπνου μειώνεται κατά 1,2 λεπτά κατά μέσο όρο.

Τι πρέπει να περιέχει το φαρμακείο των διακοπών

FARMAKEIO DIAKOPONΤο καλοκαίρι έχει φτάσει και κάνει δυναμικά αισθητή την παρουσία του. Αργά ή γρήγορα, έρχεται για τον καθένα η στιγμή που θα μπορέσει έστω και για λίγο, να αποδράσει από την καθημερινότητα και να βρεθεί μόνος ή με την οικογένεια του σε κάποιον προορισμό για λίγη ξεκούραση και ανανέωση των δυνάμεων του για τον χειμώνα που ακολουθεί.

Ποιος ο βαθμός επικινδυνότητας λιστερίωσης σε αλλαντικά

efetΟ Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας για ασφαλή και ποιοτικά τρόφιμα, υλοποίησε σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης το έργο που συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA) και αφορούσε στην εκτίμηση της επικινδυνότητας από την παρουσία του παθογόνου μικροβίου Listeria monocytogenes σε μη προσυσκευασμένα προϊόντα κρέατος θερμικής επεξεργασίας.

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τη γλουτένη- Ποιες τροφές περιέχουν

glouteni3719 minΗ γλουτένη είναι ένα πρωτεϊνικό συστατικό που βρίσκεται σε δημητριακά όπως το σιτάρι, η σίκαλη, το κριθάρι, η βρώμη, το καμούτ και προϊόντα που παράγονται από αυτά. Μία διατροφή απαλλαγμένη από γλουτένη είναι απαραίτητη σε ασθενείς που πάσχουν από κοιλιοκάκη, η οποία είναι μία φλεγμονώδης κατάσταση του λεπτού εντέρου λόγω μόνιμης δυσανεξίας στη γλουτένη.

Πώς να προφυλαχθείτε από τον ιό του Δυτικού Νείλου

kounoupia16Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) ενημερώνει ότι -καθώς ξεκίνησε η περίοδος κυκλοφορίας των κουνουπιών- θα πρέπει να λαμβάνετε μέτρα για να προφυλάσσεστε από τα κουνούπια, ώστε να μειώσετε τον κίνδυνο λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου. Κρούσματα λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου καταγράφηκαν τα έτη 2010-2014 και 2017-2018 σε πολλές περιοχές της χώρας μας, σε όλες σχεδόν τις Περιφέρειες.

Καμπάνια #εμβολιαΖΩ από τον Ιατρικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης

emvoliasmos161117Συνέντευξη τύπου δόθηκε στον Ιατρικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας ενημέρωσης για τρίτη συνεχή χρονιά του #εμβολιαΖΩ. O πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Νίκος Νίτσας, η γενική γραμματέας του ΙΣΘ ιατρός βιοπαθολόγος, αναπληρώτρια καθηγήτρια μικροβιολογίας ΔΙΠΑΕ Μαρία Χατζηδημητρίου, το μέλος του ΔΣ του ΙΣΘ Δρ Βιολέττα Βαΐτση Phd Μαιευτήρας - Γυναικολόγος και το μέλος του ΔΣ του ΙΣΘ παιδίατρος Νίκος Καρανταγλής μίλησαν για τις εκδηλώσεις της φετινής δράσης, ανάμεσα στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και... "εμβολιαστική πορεία" στη Νέα Παραλία, επισημαίνοντας ότι στην Ελλάδα καταγράφεται πλέον - σύμφωνα και με το ευρωβαρόμετρο - εμβολιαστικό κίνημα για το οποίο συνέβαλε σε ένα βαθμό με τα τρία χρόνια #εμβολιαΖΩ και ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης.

Είστε προετοιμασμένοι για τη νηστεία της Μ. Εβδομάδας ;

nisteia29318του Κωνσταντίνου Κούτσικα*
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.
Συγγραφέας του βιβλίου «Κρέας; Όχι, ευχαριστώ!»

Η Ορθόδοξη Χριστιανική νηστεία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής παραδοσιακής διατροφής, αφού σύμφωνα με τη χριστιανική θρησκεία προβλέπετε να νηστεύουμε 180-200 ημέρες ετησίως.

Η νηστεία μας ξανανιώνει

omilia gia nisteia21318Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον παρακολούθησαν περισσότεροι από 80 δημότες Κορδελιού- Ευόσμου, την πολύ συναρπαστική, ζωντανή και περιγραφική παρουσίαση του Βιβλίου «η διατροφή στη νηστεία – θεωρία και πράξη» των Εκδόσεων Σταμούλη - της Διαιτολόγου -Διατροφολόγου Παναγιώτας Καρακασίδου Master Practitioner in Eating Disorders.

Διαχείριση άγχους: Καλύτερη ψυχολογία για καλύτερη υγεία

stress jobΠολύ συχνά τα άτομα εκφράζουν δυσφορία για τον καθημερινό τρόπο ζωής τους παραπονούμενοι ότι η ζωή τους είναι έντονη και γεμάτη στρες.

Το στρες είναι αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης του ατόμου με το περιβάλλον του.

Όταν το άτομο αισθάνεται αδυναμία να ανταπεξέλθει, βασιζόμενο στις προσωπικές του ικανότητες και δεξιότητες, στις απαιτήσεις του περιβάλλοντός του, τότε βιώνει το λεγόμενο στρες μας λέει η ψυχολόγος Ελένη Τσιούλη.

Κορεσμός: Διατροφή για να αντιμετωπίσετε την πείνα!

trofi22518του Κωνσταντίνου Μπακόπουλου*
& της Δέσποινας Γκακνή**

«Αν δεν πεινάσεις, δε θα χάσεις!». Είμαι σίγουρος πως κι εσείς έχετε ακούσει τη φράση αυτή. Κατά πόσο όμως ισχύει; Αν και είναι γεγονός πως για τη μείωση του βάρους απαιτείται μείωση των θερμίδων, άρα μείωση της προσλαμβανόμενης τροφής, αυτό δε συνεπάγεται αύξηση της πείνας!

Χορτοφαγία: Υγεία, χωρίς ελλείψεις

xortofagia29918του Κωνσταντίνου Κούτσικα*
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Μ.Sc.

Σύμφωνα με διεθνείς χορτοφαγικούς οργανισμούς (Vegetarian Society και Vegetarian Resource Group), «χορτοφάγος ονομάζεται εκείνος που δεν καταναλώνει κρέας, πουλερικά και θαλασσινά και όλα τα υποπροϊόντα τους, με ή χωρίς την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων και αυγών».

Τελικά το γάλα μας κάνει καλό;

gala2618της Ειρήνης Μπαμπαρούτση*

Το γάλα αποτελεί εξαιρετικό συνδυασμό όλων των μακροθρεπτικών συστατικών, όπως υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος μαζί, σε άριστη αναλογία μεταξύ τους, αλλά και αρκετές βιταμίνες και σημαντικά για τον οργανισμό μέταλλα.